70% van de organisatie veranderingen mislukt
Ik help dienstverleners voorkomen dat een transitie
vastloopt op hun mensen.
Essentieel bij:
⇢ Snelle groei
⇢ Fusie
⇢ Of reorganisatie

Je mensen passen hun gedrag niet vanzelf aan
Vroeg of laat komt elke dienstverlener voor een grote verandering te staan. Bijvoorbeeld door een fusie, snelle groei of reorganisatie. Het grote probleem is dat 70% van dit soort veranderingen mislukt.
Gelukkig weten we inmiddels wat verreweg de belangrijkste oorzaak is: een grote verandering vraagt ander gedrag van de mensen in je organisatie. En daar zit de crux: we leggen als leiders goed uit waarom we gaan veranderen, en gaan er vanuit dat mensen vervolgens hun gedrag aanpassen. Dat blijkt niet zo te zijn.
Bij een dienstverlenende organisatie is dit extra van belang, omdat haar mensen zowel de belangrijkste factor van waardecreatie als van gedoe zijn in het bedrijf: krijg je de mensen niet mee, dan creëert dat onrust in de operatie. Het gevolg is dat je beste mensen en je beste klanten vroeg of laat weggaan.
Dat moeten we voorkomen.
In elke organisatie is ongeveer 85% van de mensen in staat om mee te veranderen. Het onderscheid: pakt iemand eigenaarschap?
Dus in plaats van erop vertrouwen dat al je mensen uit zichzelf mee gaan veranderen, moeten we rekening houden met dit onderscheid.
Want onderaan de streep is een high-performance cultuur niets anders dan een organisatie waarin de mensen eigenaarschap nemen over hun aandeel in het succes.


.png?width=530&height=119&name=extendure%20(1).png)

.png?width=500&height=500&name=roy_das%20(1).png)
Het slagen van de transitie is cruciaal voor de toekomst van je bedrijf
Veelvoorkomende uitdagingen bij een transitie zijn:
⭢ Ik vraag me af wie van onze mensen in staat zijn om mee te veranderen. Wat betekent dit voor onze plannen?
⭢ We voorzien dat een aantal van onze beste mensen gaan vertrekken als gevolg van deze verandering, hoe gaan we daar mee om?
⭢ Het lukt niet om mijn mensen mee te nemen in de verandering, ze nemen onvoldoende eigenaarschap of ze begrijpen het niet.
⭢ Veel van onze mensen komen in een rol terecht, waar ze geen ervaring mee hebben, hoe ondersteunen we ze daarbij?
Zonder de juiste begeleiding op dit domein strandt je transitie.
Samenwerken
Aangenaam, ik ben Roy Das en ik help dienstverleners die willen voorkomen dat verandering vastloopt op de mensen. Opdrachtgevers betrekken mij voor, tijdens of na verandering.
Met mijn programma’s bouwen we aan een high performance cultuur waarin key-posities eigenaarschap nemen, weerbaarder zijn en steviger in hun rol komen te staan.
Hierdoor gaan je mensen succesvol bijdragen aan de verandering.
Zowel de leiders als de mensen die verantwoordelijk zijn voor een klant, project of team in je organisatie moeten eigenaarschap kunnen pakken. Dat is niet onderhandelbaar.
Voor alle overige mensen geldt dat we ze gaan helpen om eigenaarschap te pakken en dus mee te veranderen.
Zo wordt je organisatie toekomstbestendig.
Mijn ideale opdrachtgever
Mijn ideale opdrachtgever voldoet aan deze voorwaarden:
1. Jullie zijn een dienstverlenende organisatie (25 tot 250 FTE)
Je diensten zijn afhankelijk van je mensen. Je mensen zijn daardoor de belangrijkste factor van waardecreatie als van gedoe in het hele bedrijf.
2. Er is sprake van grote verandering
Er is een duidelijke aanleiding of noodzaak door grote verandering (snelle groei, fusie, reorganisatie, vertrek van key posities, verlies van klanten). Iedereen voelt dat stil blijven staan géén optie is.
3. Draagvlak bij leiderschap
De directie of het MT staat volledig achter de verandering en committeert zich zichtbaar. Zonder eigenaarschap aan de top, lukt het niet om eigenaarschap in de organisatie te verankeren.
4. Investering in het traject
Serieuze verandering vraagt om serieuze begeleiding. Daarom werk ik enkel met organisaties die bereid zijn te investeren in een gedegen programma, niet in enkele losse sessies.
Roy’s begeleiding is voor mij een van de beste zakelijke keuzes geweest van de afgelopen jaren. Dankzij Roy heb ik meer grip op mijn bedrijf en zie ik mijn team groeien en ontwikkelen. Een aanrader voor iedere ondernemer die wil bouwen aan een toekomstbestendige organisatie.
Ik heb samen met Roy gewerkt in een periode waarin ikzelf en Fervent Digital voor belangrijke uitdagingen stonden. Hij weet in zijn programma's een scherp beeld te schetsen, stelt de juiste vragen en is een fijne sparringspartner. Zowel voor mij als voor de organisatie is hij van grote waarde geweest.
Onze groei sinds de start is geweldig geweest, maar alleen met méér klanten en een groter team kom je er niet. De echte uitdaging zit in hoe wij en ons team meebewegen met die verandering. Roy helpt ons scherp te kijken naar ons eigen aandeel daarin als founders en de vertaalslag te maken naar de business.
Hulp nodig bij je transitie?
Plan een vrijblijvende kennismaking.